Past development – TU Darmstadt

November 9th, 2011

Peer-to-Peer Middleware Lab (Summer semester 2011)

Development of an Peer-to-Peer based RSS Reader (which our group called “Pinarr”).

Excerpt from the documentation:

 The concept of Pinarr aims to solve the problems by adhere to the overall user experience of consuming information in a fully connected world. To reach this goal the following approaches are taken:

  1. Reversing the flow of information
    Every user has his own information sources that he reads regularly and thus polls the information multiple times a day or even hourly. Pinarr makes use of this fact by feeding every news item of the users RSS feeds into the underlying Peer-to-Peer network. Through the slightly different polling times of different users who might read the same RSS feeds it allows users that subscribed to a specific feed, matching those news items, to receive their news faster than by polling themselves.
  2. Provide transparent information sources
    Through the reversed information flow the user does no longer need to know about every news source on the internet that might hold interesting information for her. As long as one of the networks users subscribed to the information source the news item gets distributed through the Peer-to-Peer network and reaches the user. Thus eliminating the need to know about the information source.
  3. Allowing alternative information selection
    By analysing every news item that is feed into the Peer-to-Peer network, Pinarr will generate meaningful tags based on the content of the news item. This gives the user the ability to subscribe to topics instead of specific information sources.

 

Bachelorpraktikum at Fraunhofer IGD (Winter semester 2009/2010)

Development of a 3D-Space-Simulation using Multitouch/Wii-Mote and HEyeWall from Fraunhofer IGD.

Excerpt from documentation (in German):

Das Projekt “Multitouch Weltraum” ist eine Simulations- und Informationssoftware des Weltraums, erstellt zur Verwendung mit einem als Eingabewerkzeug – optionalerweise auch WiiMote – und der HEyeWall als Ausgabemedium.
Realisiert wird die Anwendung durch die 3D-Objektbeschreibungssprache X3D. Der Multitouchtable wird durch Gesten bedient, die aufgezeichnet und erkannt werden; dadurch ist es möglich seinen Alter Ego durch den Raum zu bewegen.
Zwei verschiedene Blickwinkel sind möglich. Das freie Fliegen, mit dem man sich zwischen den Planeten bewegt und
eine fixierte Sicht auf Planeten, in der dieser von allen Seiten betrachtet und Informationen abgerufen werden können.
Der Touchtable dient als Eingabe, die HEyeWall als Ausgabe. Der Controller zur Übersetzung der Gesten auf dem
Touchtable in Koordinatenform, die das System verarbeiten kann und als Rückübersetzung der Daten des Systems in Bildveränderungen.

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